Bu Blogda Ara

16 Nisan 2012 Pazartesi

VEGA...noolur 4.albümü çıkarsın :)



Benim anneannem, onun babaannesiydi.
Rengarenk fularlarını, şifon eşarplarını paylaşamazdık.
Çocukluğumuzun en belirgin, en büyülü anısı.


Sonra...

I'm in blue and in black a bit...
I'm trying to get out of it...

diye başlayan bir şarkıydı...
O klavyede çalardı, bana söyletirdi...
Arada söz eklerdi.
Beğenmezdi de,baştan aldırıp dururdu.
Ben ranzanın üst katında,
elimde deo kutusu mikrofon...
O şarkı hiç bitmezdi, bitmedi...

Hayat herbirimizin yolunu bir başka Roma'ya çıkardı. (*)
O önce mimar oldu, sonra yüreğinin sesini dinledi.
Müthiş bir adamla evlendi...
Tam bir sağ beyin sol beyin vakası...
Sonradan bkz... http://merininaynasi.blogspot.com/2012/04/sag-beyin-sol-beyin.html

Bir yandan mühendisliğin kodlarıyla uğraşırken... sayılar...sıfırlar...birler...
bir yandan da müziğin kodlarının içinde hem kendini,
hem hayatı anlamaya ve ifade etmeye çalışan bir adam...

Kız derinlerde bildiği,ama tabiatının yüzeye çıkmasına izin vermediği yönlerini bulup ne pahasına olursa olsun ortaya çıkaran bu adamla evlendi...
Adam müzik delisiydi, kız müzik delisiydi...
Tatlı sert...
Zaman zaman seviştiler, zaman zaman tepiştiler, 
ama ortaya müthiş bir sinerji çıkardılar...
Bu sinerjinin sonuçlarından hepimiz faydalandık...

Kız...kuzenim...Deniz Özbey Akyüz...
çok ama çok sevdiğim...değerlim...

Ve o adam...Tuğrul Akyüz...itişip kakışmaktan, laf sokup takılmaktan hiç vazgeçmeyeceğim :)



Sinerji...Vega...
Üç albüm çıkardılar...
Yıllar içinde bir araya geldikleri birbirinden değerli müzisyenlerle...



                                      


Genelde pazar sabahları bloga yeni yazı ekliyorum, bu pazar eklemedim.
Çünkü cumartesi gecesi saha araştırmasındaydım efendim :)))
Vega konserine gittim...


Birbirini 11 yaşından beri tanıyan beş kız arkadaştık...
Birlikte büyüdük ya da büyüyemedik...kimbilir...
Ama hep sevdik çok sevdik...
Bazen kendimizi, bazen birbirimizi kandırdık...
Üzmemek için çaktırmadık, hep anladık...
Hep sorulara cevap aradık.
Bulduk, bulamadık, kaybettik, yakaladık...
Ama birbirimizden hiç ayrılmadık...
Şehnaz...Tuba...Yeşim...Zeynep...bi de İrem...

Müthiş bir yağmurda...kargaşanın tam ortasında...
çöldeki vaha gibi dingin bir yerde...

dev şemsiyenin altında oturmuş yağmuru izlerken ve yaseminli yeşil çaylarımızı içerken...
birden değişen rüzgarla sarsılan şemsiye ve kafamızdan aşağı boşalan yağmur suları  :)))
Şahane...hayattan başka ne isterim... saçlarımın uçlarından şıp şıp damlayan yağmur...
Gece boyu 'üşümüyo musun be kızım' sesleri... hava ılık... kimin umurunda... kusura bakmazlarsa :)

Harika, yüksek bir sohbetle geçen bir gecenin ardından kendimizi Vega'nın şarkılarına bıraktık...
Deniz bize bizi anlattı, herşeyi bir bir...
Ballar balı sesiyle...O anlattı biz kendi dünyamıza daldık...
Benim daldığım derinlerden çıkardıklarım bunlar...
Bugün Vega anlatacak çıkardıklarımı...
Bunlar benim bulduklarım...herkes kendisininkini bulsun...
Şarkılar...sözler...melodiler...yorum...müthiş...
Biz de yeni şarkıları haketmiyor muyuz???
(: EDİYORUZ :)
VEGA DUY SESİMİZİ...

"onarın ruhumu sil baştan...ama sızsın müzik içeri...kupkuru dal gibiyim...ne bileyim...tamam sustum...tamam tamam sustum..."

"bir gün gelir bir gün geçer...bazı şeyler hiç ama hiç değişmez...her geçen anın sonunda hala...alışamadım yokluğuna..."

"ne oldu...duygu nerede boğuldu...yollar bizi burada bıraktı...vakit varken kaç burdan...beni de al, kaç buradan..."

"rüyalar olmasın diye... gözlerim açık her gece... şimdi gerçek değilsin bana... kurumuş dudaklarıma..."

"hiçbir şey sormadan,bana dokunsana...rüzgarla,bulutla uç bana... sağanak yağmurla dokun bana... üfle üfle ruhuma... 
sakinle, damla avucuma... 
ihtiyacım var huzuruna..."

"bu sabah bir umut var içimde...nasıl olsa geri gelirsin diye...herşey yerli yerinde yine...bu sabahların bir anlamı olmalı..."

"sarılmayı isterdim çok, dokunmayı sana...gel bul beni...anlatmayı isterdim çok,açılmayı sana...gel bul beni..."

"tenin tenimi çeker aşkım...çivin çivimi söker tatlım...
ne var? evet ne var? durduğun yeter, korktuğun yeter..."

"bir kız vardı...güzeldi sanki ve senindi...gözlerinde saklı bir 'belki' ve senindi..."

"dudaklarımdan dur da dinle bu defa... gözlerimden anlamıyorsan... duyuyor musun...görüyor musun beni hala...
bu deli oyunda oynuyor muyuz hala..."

"bende bu kadarı varsa...
ve bu kadarı bu adama azsa...
zat-ıaline bir gün birisi 'dur' desin..."

"kopuyorum senin teninden...son güne kadar direnmişken...atıyorum seni içimden ben...desem de inanma :)))

"sorsaydı yolu bitince...anlatırdım günü gelince...sarılırdım...erir miydi kalbi O'na 'tatlım' deyince?"

"poh poh perisiydin sen...bir ilgi delisiydim ben...rüzgar esip uyandırınca... ol yanımda yine yanımda..."

"yazdıklarımı seviyordun...kazaklarını giyiyordum...
ve ellerin saçlarımda...sevildiğimi biliyordum..."

"yarım kaldı...sende kalsın,kalsın yarım...
tadın kaldı...bende kalsın,bende tadın...
bir daha dokunursan...bir kez daha bana dokunursan...
karışırız...karışır dünle yarın...
bizi üzen neyse burada bitsin..."



"yüzüme ne kadar sert...yüzüme ne kadar tatlı...bakarsan bak dert...ya bakmazsan?"

"bir senin gözler beni anlar...elimde değil...görür görmez deliren ihtiyaçlar...elimde değil..."

"yağmur dönerken kara...şarkılar var falımda...hepsi sana...bu gece Ankara...
yağmur dönerken kara...yine yol var falımda... ister özle,yok istersen hiç hatırlama..."

"bir sen varmışsın...ve biri bekliyor seni...
dağınıkmışsın onun en yakını, yorganı gibi...
her rüyanda gizlice uyur...
istemezsen yalnızlığa uyanmaya mecbur..."

"dileğini tutmuş...sayar sonsuzdan geri...yanarken yanakları...üşürmüş elleri..."

"neden başladım ağlamaya...anladıysan...ver...mendilin varsa yanında...ver...eminim vardır yanında..."


Buraya kadar sıkılmadan okuyanlara bonus :)
En sevdiğim Vega şarkısı... videosu ve sözleri...



"kaç...kaç benden kaç...
açılmaz sandığım o kapıyı yavaşça açtın...
bilmiyorsun ki sen
taa içimdeki keskin birşeyleri yerinden oynattın.
yok,sen beni kurtaramazsın...
kurtaramamış kimse kimseyi...
yüzümü tutup kaldıran elin
o kadar güzel, o kadar arsız...
sen, senin adın, ellerin,
gözlerin, duan, dudakların...
içimdeki karanlığı yeniden kanattın...
sesimi duyma...
'bu rüzgarla karışmam' diyeceksen eğer...
hiç tadını duyma...
hayatı acı tatlı içmeyeceksen eğer...
koş git burdan...kaç git burdan şimdi...
asla...adını sormam...
yoksam ben...yoksam sende...
yalnızlığa yerini sormam...
hiç yoksam...hiç olmadıysam...
ağlamam...ağlamicam..."





anyway...let love rule...



Takip ve son haberler için...
https://www.facebook.com/VegayadaVega
http://www.vegayadavega.com/



(*) S.Memet Güzelbeyoğlu'nun bir şiirinden ilk mısra...
Bir gün her birimizin yolu bir başka Roma'ya çıkacak...



2 yorum:

  1. okurken gözlerim yaşardı...bu kez yorum yok, susuyorum... iyi ki varsın!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birlikte yaşadık...paylaştık...daha ne olsun...

      Sil